Články

Vše Preview Rozhovory Témata Komentáře

Obalová revoluce

19. 5. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Jistě existuje vždy hodně míst na zlepšování. Zvlášť u počítačových her. Jedna z oblastí, která neprávem trpí, byť je rozhodující, jsou...

Ti, kteří padli a znovu vstanou

12. 5. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Duke Nukem Forever už není vtipem. Stal se varovným znamením pro všechny dlouhodobé projekty, které jsou postaveny na několika lidech a nedostatku k...

Jak přežít epidemii

5. 5. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Je jen málo věcí, které novináře potěší víc než propuknutí nové epidemie. Ať už jde o SARS, ptačí chřipku nebo tu prasečí, každý pisá...

Proč mít dvě jména?

28. 4. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Chtěli byste v občance škrtnout své skutečné jméno a nahradit ho nějakým herním? Třeba „Big Daddy“ nebo „Weighted Companion Cube“? Větš...

Proč se dívat pod ocas?

21. 4. 2009 / Tomáš Krajča / Komentář

Puntičkářství fanoušků, dlouhé články herních médií rozebírající malichernosti a prezentace vývojářů zaměřené na nevýznamné, dílč...

RTS na konzolích: je to vůbec možné?

14. 4. 2009 / Tomáš Krajča / Komentář

V poslední době se sešly tři pokusy o vytvoření primárně konzolové RTS. Fanoušci žánru ale právem odsoudili Halo Wars jako příliš mělké, E...

Diskutuj, ale zůstaň člověkem

7. 4. 2009 / Martin Kaller / Komentář

Je zvláštní, jak lze v chování hráčů, fanoušků a majitelů té které herní platformy najít paralelu s nepřátelstvím, jež panuje mezi fandy ...

Nastává soumrak herních konzolí?

31. 3. 2009 / Jan Horčík / Komentář

Analytik Michael Pachter aktuálně na herní konferenci GamesBeat 2009 v San Francisku prohlásil, že jsme svědky poslední generace herních konzolí. V...

Příliš kostek, málo rolí

24. 3. 2009 / Lukáš Grygar / Komentář

Blade of Destiny, Star Trail, Stíny nad Rivou — zní vám to povědomě? Gratulujeme, jste STAŘÍ! Ale nevěšte hlavu, máme tu pro vás kousek z oddě...

iPhone - nová herní platforma

17. 3. 2009 / Jan Horčík / Komentář

Je to téměř na den právě rok, co se Pavel Dobrovský ve svém stejnojmenném článku ptal "Neměl by to Apple mít těžší?" iPhone byl te...

Jsou videohry cool?

10. 3. 2009 / Martin Bach / Komentář

Říká se, že zdání může klamat. Zprávy o tom, jak se hraní po celém světě utěšeně rozrůstá, čteme pomalu na každém rohu. Jak to ale dopa...

Čtyři a půl minuty jedinečnosti

3. 3. 2009 / Tomáš Krajča / Komentář

Nejnovější experimentální projekt Petriho Pürha je na hranici označení slovem hra, ukazuje ale na význam soutěživosti a pýchy skryté v každém...

Virtuální ženevské konvence

24. 2. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Existuje soubor pravidel reálné a nepříjemné hry – války. Jmenuje se Ženevské konvence. Co by se stalo, kdyby byly v herních střílečkách? A b...

Seriálové uvažování

17. 2. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Kam se za poslední roky dostaly herní seriály? Kupodivu nejsou tak početné, jak bychom očekávali, ale jejich filozofie se promítla do offline her, u...

Slyší nevyslovené

10. 2. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Negativní zaujatost proti současným technologiím často pramení z nepochopení, o čem vlastně jsou. Je to případ i herních konzolí, počítačů ...

Herněfikace reality

3. 2. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Jak dopadne běžná činnost, když na ní aplikujete herní pravidla? Třeba takové psaní knihy nebo učení na zkouškové se rázem promění v adrena...

Knihy, chceme knihy!

27. 1. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Česká republika se úspěšně otevírá západní kultuře na všech frontách – v sekci odborných knih o interaktivním umění však těžce zaostá...

Zabíjení času

20. 1. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Hry, zejména ty počítačové, bývají často házeny do pytle s označením „zabíjení času“ a jsou obviňovány z odvádění pozornosti od praco...

Dvojsečnost nadhledu

13. 1. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Poslední instalace ságy Prince z Persie přinesla některým recenzentům i hrácům zklamání. Je oprávněné? Nad tím se zamýšlíme v komentáři, ...

V jaké herní společnosti žijeme?

23. 12. 2008 / Pavel Dobrovský / Komentář

Svádí to, ty Vánoce. Svádí k psaní komentářů o interaktivních darech pod stromečkem, případně simulátoru rozbíjení ledů a lovení spícíh...

BByznys: Chceme slevu zadarmo!

26. 9. 2009 / Martin Bach / Komentář

Během několika týdnů snížili cenu svých konzolí všichni tři hlavní rivalové na tomto poli. Jako poslední se ke slevě přistoupilo Nintendo a n...

BByznys: S jablkem na hry!

17. 9. 2009 / Martin Bach / Komentář

Minulý týden oznámila firma Apple, že začíná považovat iPod Touch za herní platformu konkurující Nintendu DS a Sony PSP. A ačkoliv to zástupci ...

BByznys: Koupím novou hru; Zn.: za korunu

10. 9. 2009 / Martin Bach / Komentář

Radiohead to zkusili. Dát svoje album ke stažení na internetu a fandům říct: „Zaplaťte, kolik chcete,“ to chce pěknou dávku sebevědomí. A co ...

BByznys: Jmenuje se myšák Mickey. A má hlad!

3. 9. 2009 / Martin Bach / Komentář

Marvel byl pohlcen Disneym. Těžko si lze představit, že by se tento týden mohl BByznys věnovat jinému tématu. Protože jsme ale na Hrej, podíváme ...

Retroboom

1. 9. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Když LucasArts vydala obnovenou verzi Opičího ostrova, zdálo se, že nakopla i své konkurenty k okamžitému vydávání archivních kousků. Až na v...