Everybody's Golf 2: Open Tee Recenze Everybody´s Golf: Open Tee 2

Everybody´s Golf: Open Tee 2

27. 7. 2008 22:58 1

Když jsem psal recenzi na kriketový simulátor, přemýšlel jsem, jestli může být obtížnější práce. Napadlo mne, že recenzovat golf je ještě tvrdší oříšek. A vida, rok se s rokem sešel a máme tu golf. A ne, skutečně není nudný, jen je opět z recenzentova hlediska hrozně nevděčný, protože jde o díl druhý, od toho prvního se o moc nelišící. Vyberte si, jak hře budete říkat, buď Everybody´s Golf nebo Hot Shots Golf, nyní mající přídomek Open Tee 2. Tak či tak, jedná se o další díl z úspěšné série Everybody´s Golf, která již přes deset let úspěchem táhne skrz všechny možné platformy od společnosti Sony. Druhé kapesní verze se dočkalo i PSP a je třeba říci, že jde o kousek povedený. Bohužel je však rovněž třeba říci, že pokud vlastníte verzi předchozí, investici do dílu nového si dvakrát rozmyslete. Dvojka je prostě z devadesáti procent jedničkou, k níž se přidalo pár nových prvků a která spoléhá na to, že milovníci série si ji zase nenechají ujít.

Základní pravidla pro odpal jsou stejná. X spouští odpalovací interface, X dá příkaz jak má být šlupka silná, X určuje přesnost rány. Pokud se necítíte, můžete nechat hru, aby přesnost určila sama, tedy takovou, že míček letí tam, kam ho namíříte. Nicméně po půlhodince tuto berličku nebudete potřebovat, protože vám celý systém padne do ruky jako věrná trojka železo na skutečném greenu. Během odpalu ještě D-padem (směrový kříž) můžete regulovat faleš, upravovat směrem vzhledem k větru a toť vše. Jednoduché a velice účinné. Samozřejmě na hřištích vás čekají tradiční golfové pasti jako bunkery, voda, stromy, jen pták, který by v letu míček odnesl dál chybí. A ne že by se k vizuální podobě hry nehodil. Japonská ruka se pozná a tak je veškeré osazenstvo dle pravidla "hra musí být neškodně a pohodově působící" usměvavé, infantilní a má velké hlavy. K tomu hraje pohodová hudba evokující bezstarostné odpoledne plné slunce a ptáčků, kteří nechytají míčky, prostě idylka.

Jenže to vše by se zajedlo, kdyby nebyl ve hře tahák, jak vás nutit opakovat turnaje dokola a dokola. Zpočátku máte k dispozici dvě postavy, ale jak postupujete ve hře, odkrývají se vám další a další bizarní hráči (vetchá stařenka vede). Nicméně nikdo neříká, že hned musíte měnit své alter ego s hlavou jak pátrací balon. Když totiž hrajete s jedním golfistou dlouho a vytrvale dostáváte věrnostní bonus, za který sice neobdržíte peníze, ale možnosti jak paňácu strojit. Sluneční brýle, nová hůl, sáčko, kytara... ve fantazii si autoři moc meze nekladli a tak se dočkáte různých podivností. K tomu navíc přibývají speciální typy úderů. Bohužel, kromě nich, pokud tomuto oblékání panenek neholdujete, hra se vyčerpá mnohem rychleji.

Nicméně nejen hraním osamotě živ je člověk. Hra jako Everybody´s Golf je ideální kousek pro příležitostné hráče z vašeho okolí, kteří jinak kouzlu Tekkena či Crisis Core nepropadnou. Hlavní ale co přibylo od dílu minulého, dá se říci, věc klíčová, zabraňující svolávání hromů a blesků na hlavy tvůrců za minimum inovací, je multiplayer. Mimo ad hoc modu je k dispozici i online hraní až pro šestnáct hráčů, navíc s možností nastavovat si podobu vlastních turnajů, a to je velmi, velmi příjemná vlastnost. Navíc je potěšující, že rychlost hry přes internet nezaznamenává nějakých výrazných výpadků. Podtrženo sečteno, Everybody´s golf 2 je spíš 1,5. Baví, ale nepřináší mnoho nového. Ale to staré v něm poskytuje dost a dost zábavy, pokud zrovna toužíte po handheldovém relaxu.

Everybody's Golf 2: Open Tee

Zábavný golf, který nemá s reálnou simulací mnoho společného, ale svou hratelností osloví i zatrvzelé "násilníky".

Nenáročné, příjemné, potěšíte i svou drahou polovičku (pokud tedy nemá vkus na jiné hry), několik herních módů, multiplayer, kdo má rád oblékání postaviček, užije si.