inzerce

Vita stále žije, na západě se jí ale nedaří

22. červen 2017 16:23 / Honza Konfršt / Novinky / Diskuze (6)

Prezident a CEO Sony Interactive Entertainment of America Shawn Layden nedávno vypustil do světa zajímavé informace o Vitě, o její minulosti a svým způsobem i budoucnosti. Tato platforma totiž v očích mnohým může být dávno mrtvým zařízením, nicméně tak to prý rozhodně není a Vita se prý stále těší dobrému zdraví, akorát tomu tak není všude po světě.

A zrovna Evropa i Amerika jsou těmi regiony, kde se, jak Layden popisuje, Vita ze záhadných důvodů nepřehoupla k úspěchu a zůstala v pozadí. V domovském Japonsku a na asijských trzích obecně je prý ale situace zcela opačná a tamní vývojáři tomuto stále obstojně výkonnému handheldu věnují svoji pozornost ve formě nových a nových her.

Na západě prý v Sony nedokázali získat dostatečně velké publikum na to, aby se pokračující podpora zařízení vyplatila, a tak to dopadlo tak, jak to zkrátka skončit muselo. A situaci na trhu nepomohlo ani vydání aktualizované a odlehčené verze konzole s odlišným typem displeje i v zářivějších barvách.

Současné informace pocházejí z rozhovoru pro magazín The Verge, celkové nadšení však z tohoto interview vycítit nešlo. a i díky tomu je zjevné, že minimálně v dohledné době k žádnému dalšímu vydání nové kapesní konzole z produkce Sony jen tak nevyjde.

O úspěch na tomto poli se ostatně v poslední době postaralo Nintendo, které přineslo zajímavý mix domácí a přenosné konzole, o kterou je dle situace na trhu zřejmě obrovský zájem.

Zdroj: DualShockers, The Verge, Eurogamer.net

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878639
Jsoucno napsal 23. 6. 2017 v 13.16

Navic potencial te konzole byl nevyuzity. Par her vyuzilo i gyroskop dobre, stejne jako fotak a nasvetlovani okoli, ale bylo toho zalostne malo:) a desne maaalo free to play her, ktere jsou na androidech a iosu zdarma, tady byly zpoplatneny treba dvemi stovkami. Ach jo, ja si tam treba chtel zahrat plants vs zombies.

Dost taky vitu zabilo ze se nedala cracknout jako psp - nerikam ze to je dobre, ale minimalne proto si pspecko x lidi koupilo.Hlavne jsem taky moc nechapal, proc nektere hry, ktere vysly pri vydani, staly po dvou letech stale treba 1400,-

Editováno: 23. 06. 2017 v 13.19

Nahlásit nevhodný obsah

20868752
Stardust napsal 23. 6. 2017 v 06.26

Kdyby se mi někdo zeptal na otázku, proč vitu kupovat v dnešní době, odpověděl bych remote play. Neni to na hraní AAA záležitostí, ale na pár zápasů v rocket league, sázení stromů ve stardew valley a sem tam nějakou tu adventuru (telltale, life is strange) je to postačujících. Kvůli remote play se mi na vitu nepráší. Ale jsem hodně zklamanej ze starejch her (ps1) - čekal jsem, že se knihovna bude rozrůstat, ale moje čekání na chrono trigger je asi marný...

Nahlásit nevhodný obsah

20876245
kvok napsal 23. 6. 2017 v 01.04

Mě se Vitu nechce zapínat právě kvůli zmiňovaným paměťovým kartám. Jednu 8GB jsem měl ke konzoli, druhou jsem dokoupil a žonglovat s nimi abych zjistil, na které z nich co mám (nejenom stažené hry, ale i savy krabicovek), pokud to teda ještě nemám ve vnitřní paměti, to mě ta chuť na hraní i přejde.

Nahlásit nevhodný obsah

20917793
tom46 napsal 22. 6. 2017 v 20.33

Súhlasím, cenu kariet vymýšľal idiot. Fyzické veci, hry, príslušenstvo je silne predražené, ale aspoň majú rozumné ceny hier na PSN keď sú v zľave. Ja mám rád svoju Vitu. Na cesty fajn hry a doma keď ma nebaví hrať PS4 na TV, tak remote play z PS4 a to je super. Škoda, že ja nie som cieľovka na tie ich japonské hry, klasické západné AAA hry nebudú. tak pre mňa je Vita viac mŕtva ako živá. Ale aspoň Uncharted Golden Abyss ma nikdy neomrzí!

Editováno: 22. 06. 2017 v 20.34

Nahlásit nevhodný obsah

20859176
Drotman napsal 22. 6. 2017 v 18.59

Cenu kariet do vity vymýšľal idiot, vrátane cien za príslušenstvo, sony pochovalo vitu hneď na začiatku, takéto excesy sa na západe nestrpia.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 22. 6. 2017 v 17.43

V Sony nevědí proč?
Tak třeba špatné načasování v době smart-phone horečky?
Cena, která sice vypadala dobře na první pohled, ale na ten druhý se vidělo, jak velkou cenovou položkou je dokoupení předražené paměťové karty?
Absence Monster Huntera? Jak moc tam tahle hra chyběla se dá poznat i na tom, že jen samotná Sony zafinancovala vývoj dvou(!) podobných her.
Málo poutavých skutečně originálních her designovaných pro tento handheld? Tearaway bylo příliš málo příliš pozdě. Hry které jsou "jako ty velké z domácích konzolí, ale fakt jen jako" mnohamilionové prodeje zřejmě nezajistí.
Po třech letech na trhu se na PS Vitě začaly masivně objevovat už jen digitálně distribuované indie hry nebo japonské (asijské) RPG. Hlavně kvůli tomu druhému pak není divu, že PS Vita stále "není mrtvá" v Japonsku.
Zpětně si taky myslím, že PS Vita až moc připomínala PSP a mobily. Běžnému zákazníkovi to mohlo přijít, že buď by si koupil něco co už má v kapse v podobě smartfounu, nebo by tam hrál podobné hry jako na starém PSP.
Mnoho z toho se dá (dalo) aplikovat i na Nintendo 3DS. Ale Nintendo přece jen udělalo několik chytřejších rozhodnutí:
Alespoň ze začátku nalákalo na 3D displej.
Neházelo zákazníkovi klacky pod nohy a vystačilo si s normálními levnými SD kartami.
Podržela je síla jejich značek a Nintendu se podařilo dostatečně včas a v rozumném množství vyprodukovat žádané hry.
Mělo Monster Hunter.


Editováno: 22. 06. 2017 v 17.46

Nahlásit nevhodný obsah