YouTube mění pravidla monetizace obsahu
Včera se na takzvaném YouTube Creator Blogu objevil oficiální příspěvek oznamující změnu v monetizaci videí na tomto oblíbeném kanále. Nově tak budou muset aspiranti na výdělky z reklam na svých kanálech nasbírat deset tisíc celkových zhlédnutí videí. YouTube změny zavádí v reakci na nečestné jednání některých obsah sdílejících uživatelů.
Od nutnosti dosáhnout takovéto mety si YouTube slibuje zpřehlednění situace a vyhnutí se tomu, že někdo jednorázově vydělá na ukradeném videu. Deset tisíc zhlédnutí má posloužit jako dostatečný nástroj pro ověření kredibility kanálu a pro vyloučení toho, že daný uživatel nedodržuje jakákoli pravidla, ať už ta komunitní, anebo ta diktovaná jednotlivými inzerenty.
Může se samozřejmě jednat o zjevnou nevýhodu pro všechny začínající tvůrce, tento nápad však má sloužit k ochraně všech zúčastněných a k tomu, aby se monetizačního programu zúčastnili pouze důvěryhodní tvůrci obsahu.
Dalším krokem bude dle příspěvku kontrolní proces, jehož zavedení je v plánu v následujících týdnech. Ten bude spočívat v tom, že všechny kanály, jež mety deseti tisíc zhlédnutí docílí, budou nadále podrobeny kontrole. Cílem je zjistit, zda daný tvůrce nějakým způsobem neporušuje nějaká z pravidel služby. Pokud ne, bude začleněn do takzvaného YouTube Partner Programu, který onu monetizaci zaštiťuje. Zatím však není jisté, jak dlouho tento proces může trvat a zda jej budou obhospodařovat stroje, anebo lidé.