Guerrilla si chce od Killzone odpočinout

21. únor 2017 12:11 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (12)

Nizozemské studio Guerrilla Games prožívá dramatický začátek roku. Na jednu stranu vydává netrpělivě očekávanou open world akci Horizon Zero Dawn, na straně druhé ale Sony nechala uzavřít britskou pobočku Guerrilla Cambridge. Nabízí se otázka, co bude s dál Killzone.

Guerrilla Cambridge (dříve SCE Cambridge Studio) vydali pod hlavičkou nizozemského týmu hry RIGS: Mechanized Combat League a Killzone: Mercenary. Ale hlavními autory Killzone byla vždy mateřská centrála. Ta s výjimkou zajímavého debutu Shellshock: Nam '67 dělala od roku 2004 až do roku 2013 jen na sérii Killzone. Což může jednoho unavit.

Koneckonců poslední díl s podtitulem Shadow Fall moc neohromil ani mě. V recenzi tento launchový titul pro PS4 obdržel hodnocení 3/5 a svého času jsme se obdivovali spíše jeho technickému zpracování než hratelnosti. Nicméně hlad po akční sci-fi sérii přetrvává. A i já bych si dal s chutí další díl. Jenže to zatím na něj moc nevypadá.

Roland Ijzermans z Guerilly prozradil v rozhovoru pro Sirus Gaming, že tým v tuto chvíli na další Killzone nepracuje. A kdybychom si měli tipnout, s ohledem na první ohlasy se pustí spíš do pokračování Horizonu.

Naposledy jsme o sérii Killzone psali loni v září s tím, že Guerrilla Games o ni mají stále zájem. Šéf studia Hermen Hulst tehdy v rozhovoru pro časopis Game Informer naznačil, že by se série mohla vrátit. Padlo, že Guerrilla Games sice s Shadow Fall příběh Killzone podle svých slov uzavřeli, ale to neznamená, že by se neexistoval prostor pro pokračování. Fiktivní svět je podle Hulsta dostatečně bohatý.

Jenže cambridgeské studio už se do hry nepustí, a tak nezbývá než doufat, že se jednou původní autoři ke Killzone vrátí. Anebo Sony tuto značku svěří jinému týmu.

Jakkoli byl poslední díl stereotypní a z hlediska hratelnosti spíše průměrný, nelze Killzone upřít výjimečné postavení mezi značkami Sony. První díl koneckonců učinil pro PS2 v podstatě totéž co Halo pro Xbox. Vedle akce Black od EA šlo o první FPS, které se skutečně mohly měřit s konkurencí na PC.

Zdroj: Sirus Gaming

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20869881
_pedrox_ napsal 22. 2. 2017 v 17.25

Ocelotr2.0: Presne tak. Ten pocit ilúzie, že "si tam" vedeli Guerilla Games vystihnúť perfektne. Aj rôzne triedy zbraní sa ovládali inak - napr s LMG bol hráč pomalší ako s AR a pod. Pre mňa pôvodná trilógia rozhodne jedna z najlepších fps sérií ever. A tá atmosféra špiny a zmaru, to bolo ozaj niečo bezkonkurenčné. Hlavne druhý diel toto doviedol k dokonalosti.

Editováno: 22. 02. 2017 v 17.28

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 22. 2. 2017 v 09.30

Vzpomínám jak jsem v Killzone obdivoval, že můžete vidět svoje ruce ramena, no prostě tělo. V tý době byl vrchol žánru Half-life 2 a Gordon "lezu po žebříku s brokovnicí v rukou". Dodnes bych chtěl vidět nějakej 3rd person náhled, jak si to Valve představujou.

Editováno: 22. 02. 2017 v 09.30

Nahlásit nevhodný obsah

20869881
_pedrox_ napsal 21. 2. 2017 v 21.40

Tombaniero: red-icius: Killzone trilogy vyšla na ps3 v jednom boxe so všetkými časťami na diskoch. Jednotka zremastrovaná, dvojka a trojka v pôvodnom stave pribalená.

Inak KZ 1-3 super sci-fi fps s temnou atmosférou a až nebezpečne podobnou symbolikou a odkazmi na nacizmus... Pre mňa druhý diel vrchol série.

Nahlásit nevhodný obsah

332942
Masox napsal 21. 2. 2017 v 19.31

Dvojka a trojka jsou moje srdcovky, ve své době vynikající střílečky a nějak se neztotožnuji s těmi, kdo tvrdí něco ve smyslu: Jak mohli udělat Horizon, když dělali něco jako Killzone? Byly to vynikající hry a velmi dobře hodnocené, kromě posledního dílu. Ten v zásadě nebyl špatný, ale je z něj cítit malinko uspěchanost, aby stihli launch PS4. BTW. podívejte se na obrázky z KZ2. Tak úžasný post-processing byl v té době nevídaný. U trojky se v PP muselo částečně slevit mj. díky kompromisům kvůli 3D :-(

Editováno: 21. 02. 2017 v 19.50

Nahlásit nevhodný obsah

20877091
Tombaniero napsal 21. 2. 2017 v 18.57

red-icius: Spíš by to už asi chtělo remake než remaster, vzhledem ke stáří prvního dílu. Koukal jsem se na gameplay jedničky a nevim nevim, jestli by se mi do toho dneska chtělo. Vyšší rozlišení a ostřejší stíny to úplně nezachraňují.

Nahlásit nevhodný obsah

20877091
Tombaniero napsal 21. 2. 2017 v 18.44

red-icius: Je to možný, ps3 sem nevlastnil.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 21. 2. 2017 v 18.30

Tombaniero: nebyly remastery 1 a 2 na ps3?

Nahlásit nevhodný obsah

20877091
Tombaniero napsal 21. 2. 2017 v 17.19

Jiří Bigas: Za to se omlouvám, tohle užití slova "obdivovat" vidím prvně. Alespoň jsem se něčemu přiučil :)

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 21. 2. 2017 v 16.56

Tombaniero: Za upozornění na překlep dít/díl díky. To druhé je v pořádku. Obdivovat můžeš nejen něco, ale i obdivovat se něčemu. Každopádně díky za feedback.

Nahlásit nevhodný obsah

20877091
Tombaniero napsal 21. 2. 2017 v 16.12

Lehké překlepy - "poslední díT," "jsme se obdivovali"... být spokojen sám se sebou je samozřejmě důležité :D

Killzone sem hrál jen první díl, než mi ho otec po pár desítkách minut zabavil pro přílišnou násilnost (a musím říct, že vojáci s červenýma očima mě tehdá docela děsili), od té doby jsem se k žádnému dalšímu dílu nedostal. Úplně bych si nestěžoval, kdyby někdy v budoucnu vyšel remaster série. Ačkoliv nejsem fanouškem FPS, tohle mě docela láká.

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 21. 2. 2017 v 14.42

teda ta přestřelka v misi Patriot, teda takhle napínavé střílení, to bylo fakt skvělé

Nahlásit nevhodný obsah

20892068
Synactix napsal 21. 2. 2017 v 12.23

Ja bych byl rad, kdyby se Killzone vratilo. Dvojka i trojka byly ve sve dobe supr FPS.

Nahlásit nevhodný obsah