Kojima vidí budoucnost ve streamování
Hideo Kojima platí rozhodně za váženou personu v oblasti videoher a jeho slovo zkrátka má svou váhu. A když už se taková veličina vyjádří v tom smyslu, že prorokuje v brzké době konec klasickým herním konzolím, tak se o tom zkrátka musíme alespoň zmínit. Budoucnost Kojima vidí, stejně jako mnoho jeho dalších kolegů, jejichž komentáře se vyskytují stále častěji a častěji, v dnešní době startujícím systému streamování obsahu a sdružování počítačů do Cloud systému. Dokonce zachází tak daleko, že naprosto ze svého uvažování vyškrtnul jednotlivé platformy - budoucnost na nás prý chystá pouhou jednu platformu, do které místo strkání lesklých placek budou téct data přes internet. Z klasických herních konzolí by se pak měly stát takové přerostlé handheldy.
"Hráči by si měli užívat hraní kdykoliv budou mít chuť. A jejich zážitek by měl být stejný v obýváku, na dovolené, na cestách, zkrátka kdykoliv. Záležet by mělo pouze na chuti a na zábavnosti", vysvětloval Kojima. A aby dokázal, že nezůstalo pouze u slov, tak rovněž poznamenal, že se o něco podobného snažil v případě svého posledního projektu - Metal Gear Solid: Peace Walker pro PSP. Právě rozlehlost a epičnost ve spojení s mobilitou handheldu by měla určit směr, kterým by se hry a konzole měly ubírat do budoucna. Jediným vážným konkurentem pro Microsoft, Sony a Nintendo je však pouze služba OnLive, která sice funguje, ale její pokrytí je zatím velmi mizivé.