inzerce

Archiv článků

7. srpen 2017 16:18 / Honza Konfršt / Novinky / Diskuze (3)

Z letošního festivalu Games for Change se k nám dostává zajímavá kritika současné americké politiky, a to od těch nejvyšších – od zástupců vydavatelských domů Electronic Arts a Take-Two.

Na zmíněném festivalu se konal panel Industry Insights, ve kterém se moderátorka Anastasia Staten setkala s Craigem Hagenem z EA a s Alanem Lewisem z T2. A oba tito pánové se nelichotivě vyjádřili k politice současného amerického prezidenta. Jeho kroky totiž prý průmyslu nejen nepomáhají, ale dokonce prý navíc mají potenciál jej ještě více poškozovat, a to hned ve třech významných oblastech naráz – v otázce imigrace, ve vzdělání a v obchodu.

Když to vezmeme popořadě, tak jakkoli Donald Trump sliboval omezit imigraci jen částečně a s tím, že vzdělaný a šikovný pracovník se do Spojených států dostane i tak, tak i přesto reálně hrozí, že potencionální kvalitní zaměstnanci oním sítem neprojdou a zůstanou za hranicemi. To vše ve jménu zvýhodňování domácí pracovní síly, jenže ta nemusí vždy nabízet takový potenciál, jaký se může aktuálně vyskytovat za oněmi hranicemi.

A herní průmysl tím trpět určitě může, neboť velké společnosti, jakými EA a T2 rozhodně jsou, potřebují i zaměstnance celkem specifických profesí a oproti jiným a menším vývojářům mají zájem i o ty vysoce vzdělané a kvalifikované. V tomto případě může jít například o softwarové inženýry specializované na vývoj umělé inteligence či o specialisty na data mining.

Ve finále tak současná politika skutečně má potenciál ublížit – méně lidí se s vidinou případného neúspěchu hrne do země a stejně tak údajně tamní společnosti mají v současném politickém i společenském klimatu čím dál tím větší potíže kvalifikované pracovníky v zemi vůbec udržet.

K tomu Lewis ještě podotýká, že negativní efekt nadále mohou zhoršit i přístupy okolních zemí a poukazuje na sever. Kanadské úřady totiž již v tomto případě stihly vycítit tu pravou příležitost a své nároky na administrativu spojenou s imigrací zmírnily. Důvodem je pochopitelně snaha nalákat ty pracovníky, kteří by jinak uplatnili své zkušenosti či vzdělání v dosud atraktivnějších Spojených státech (viz článek na webu The Wall Street Journal).

K tomu se navíc prý komplikuje i situace na samotné domácí půdě, a to v otázce vzdělání. Tam Trump a jeho vláda nerazí jednotnou politiku (to znamená, že vzdělávací politiky nediktuje federální vláda, ale jednotlivé státy) a navíc podle posledních zpráv prezident navrhuje celkem výrazné škrty v rozpočtu pro vzdělání.

A když se toto dá dohromady s výše uvedeným, tak je jasné, že v budoucnu může být celkem velký problém nalézt adekvátně vzdělaného pracovníka, a to už se průmyslu může dost zásadním způsobem týkat, a to pochopitelně nejen toho herního.

A konečně třetí citovanou problémovou oblastí je obchod a potažmo s tím spojená distribuce produktů. Ve spojitosti s tímto si zástupci obou společností povzdechli nad výraznou daňovou zátěží i nad rostoucími obecnými náklady ze strany samotného státu a posteskli si rovněž i nad tím, že v Americe není zdaleka tak vyvinutá internetová infrastruktura a samotná vláda v tomto ohledu příliš nepomáhá. A to je v době, kdy se svět ubírá čím dál tím více směrem digitální distribuce, celkem zásadní problém.

Jak je vidno, situace se nezdá být nejlepší, do kritického volání o pomoc má však naštěstí ještě zjevně daleko a k tomu nezbývá než doufat, že se stav za velkou louží zlepší. Americký herní trh zásadním způsobem ovlivňuje i ten evropský a jakékoli zemětřesení tam by mohlo být s odstupem času znát i zde. Ale kdoví, stav průmyslu jako takový je otázkou běhu na dlouhou trať a zatím se nezdá, že by nějakou krizi pociťovali ať už vývojáři místní, anebo ti ze spojených států. Je však očividné, že ona snaha zvýhodnit vlastní národ nemusí být tak jednoduchá a ve finále dost možná ani striktně černobílá.

Metal Gear je s námi již 30 let

Metal Gear je s námi již 30 let

13. červenec 2017 15:46 / Tadeáš Pepř / Novinky

Solid Snake, Liquid Snake, Big Boss, Raiden, Ocelot, Otacon, Miller. Existuje jen málo ikoničtějších postav...

Více zde Diskuze: 15
Vita stále žije, na západě se jí ale nedaří

Vita stále žije, na západě se jí ale nedaří

22. červen 2017 16:23 / Honza Konfršt / Novinky

Prezident a CEO Sony Interactive Entertainment of America Shawn Layden nedávno vypustil do světa zajímavé...

Více zde Diskuze: 6
Jak úspěšná byla E3 v řeči čísel?

Jak úspěšná byla E3 v řeči čísel?

18. červen 2017 11:35 / Honza Konfršt / Novinky

E3 je za námi a díky tomu se můžeme podívat na řadu zajímavých cifer, které se této výstavy v plynulých dnech...

Více zde Diskuze: 16
Ubisoft mění a zjednodušuje své logo

Ubisoft mění a zjednodušuje své logo

31. květen 2017 17:34 / Honza Konfršt / Novinky

S ještě mírným předstihem před letošní E3 o sobě Ubisoft dává vědět tak trochu ve velkém stylu a představuje...

Více zde Diskuze: 11
Sony má s E3 letos velké plány

Sony má s E3 letos velké plány

21. květen 2017 11:38 / Honza Konfršt / Novinky

Sony toho na E3 plánuje nakonec o něco více než jen tradiční prezentaci a celkově lákají k akci, jež nese jméno...

Více zde Diskuze: 11
LocoRoco dorazí už zkraje května na PS4

LocoRoco dorazí už zkraje května na PS4

28. duben 2017 16:01 / Jiří Bigas / Novinky

Remaster proslulé rytmické hry PaRappa The Rapper z roku 1996 už na PS4 vyšel, teď přijde řada na...

Více zde Diskuze: 3
YouTube mění pravidla monetizace obsahu

YouTube mění pravidla monetizace obsahu

7. duben 2017 11:34 / Honza Konfršt / Novinky

Včera se na takzvaném YouTube Creator Blogu objevil oficiální příspěvek oznamující změnu v monetizaci videí...

Více zde Diskuze: 11
PaRappa se chopí mikrofonu v půli dubna

PaRappa se chopí mikrofonu v půli dubna

15. březen 2017 16:19 / Jiří Bigas / Novinky

Rytmická hudební hra PaRappa the Rapper má mezi původními majiteli prvního PlayStationu výsadní postavení...

Více zde Diskuze: 0
Guerrilla si chce od Killzone odpočinout

Guerrilla si chce od Killzone odpočinout

21. únor 2017 12:11 / Jiří Bigas / Novinky

Nizozemské studio Guerrilla Games prožívá dramatický začátek roku. Na jednu stranu vydává netrpělivě...

Více zde Diskuze: 12
Prototypy Star Wars, Batmana a DMC na Wii

Prototypy Star Wars, Batmana a DMC na Wii

10. leden 2017 12:49 / Jiří Bigas / Novinky

Během vánočních svátků jsme psali o komunitním remasteru vesmírného simulátoru Star Wars: X-Wing...

Více zde Diskuze: 1
Autor Devil May Cry letos ukáže novou hru

Autor Devil May Cry letos ukáže novou hru

2. leden 2017 11:26 / Jiří Bigas / Novinky

V uplynulém týdnu jsme psali, že autor Final Fantasy Hironobu Sakaguči letos představí svou novou hru...

Více zde Diskuze: 4
Závodní sérii Test Drive čeká comeback

Závodní sérii Test Drive čeká comeback

15. prosinec 2016 11:40 / Jiří Bigas / Novinky

Test Drive je legenda mezi závodními hrami. První díl této série vyšel už v roce 1987 a poslední s podtitulem...

Více zde Diskuze: 8
Trojici kultovních titulů čeká remaster

Trojici kultovních titulů čeká remaster

3. prosinec 2016 20:41 / Tadeáš Pepř / Novinky

LocoRoco, Patapon a PaRappa. Pokud vám tato jména nepřipomínají pouze náhodnou změť písmen nebo...

Více zde Diskuze: 1
Ubisoft se obává akvizice Vivendi

Ubisoft se obává akvizice Vivendi

25. listopad 2016 12:10 / Honza Konfršt / Novinky

Provozní viceprezidentka Ubisoftu, Anne Blondel-Jouin, o sobě sotva dna dny nazpět dávala vědět v rámci...

Více zde Diskuze: 20
Guerrilla Games mají stále zájem o Killzone

Guerrilla Games mají stále zájem o Killzone

7. září 2016 14:49 / Jiří Bigas / Novinky

Nové číslo magazínu Game Informer se věnuje akčnímu RPG Horizon Zero Dawn od nizozemského studia...

Více zde Diskuze: 7
Parodie Destroy All Humans! míří na PS4

Parodie Destroy All Humans! míří na PS4

6. září 2016 11:07 / Jiří Bigas / Novinky

V databázi evropského ratingu PEGI se objevil záznam o PS4 verzi hry Destroy All Humans! od Nordic...

Více zde Diskuze: 1
Vývojáři série Buzz! ukončili činnost

Vývojáři série Buzz! ukončili činnost

8. srpen 2016 18:14 / Zdeněk Princ / Novinky

Zaměstnanci britského nezávislého studia Relentless Software, kteří se proslavili zejména sérií...

Více zde Diskuze: 4
Návštěvnost E3 meziročně mírně klesla

Návštěvnost E3 meziročně mírně klesla

19. červen 2016 12:13 / Honza Konfršt / Novinky

E3 je úspěšně za námi, vydavatelé své plány předložili hráčům i novinářské obci a my se tak můžeme ohlédnout...

Více zde Diskuze: 9
Série Destroy All Humans! se má vrátit

Série Destroy All Humans! se má vrátit

6. červen 2016 14:16 / Jiří Bigas / Novinky

Reinhard Pollice, manažer Nordic Games, se na Twitteru nechal slyšet, že švédský vydavatel v tuto chvíli...

Více zde Diskuze: 2
EA a Take-Two si stěžují na politiku USA

EA a Take-Two si stěžují na politiku USA

7. srpen 2017 16:18 / Honza Konfršt / Novinky

Z letošního festivalu Games for Change se k nám dostává zajímavá kritika současné americké politiky...

Více zde Diskuze: 3